úterý 6. května 2014

Domácí medovník

Dnes pro vás mám recept na domácí medovník. Tento recept jsem kdysi objevila na internetu a  poté, co jsem ho poprvé vyzkoušela, musím ho dělat několikrát do roka, protože moje rodina jej miluje :D





Suroviny:

Těsto: 1 Hera, 3 vajíčka, 3 lžíce tmavého medu, 300g krupicového cukru,  1 lžička jedlé sody, 400g hladké mouky
Na krém: 1 plechovka slazeného kondenzovaného mléka, 300g másla

Postup:

Ve vodní lázni nechte pomalu rozpustit Heru. Mezitím co se rozpouští, vždy si připravím k ruce další suroviny, abych už potom mohla vše jen přidávat.




Když je Hera rozpuštěná, dám si do šlehače hnětací metličky (viz obrázek) a za stálého "hnětení" postupně přidávám všechny další ingredience. Mouku doporučuji přidávat cca po 2 lžicích, nekydněte ji tam najednou, ať nemáte ve směsi hrudky :) Až bude mít směs zlatou barvu, můžete šlehač odložit. Nechte si stále trošku vřít vodu ve vodní lázni, se směsí se pak mnohem lépe pracuje.



Připravte si pečicí papír a obkreslete na něj tvar, jaký bude medovník mít. Dříve jsem používala kulatou formu na dort, nyní obkresluji obyčejný kancelářský papír, hranatý medovník se totiž lépe servíruje :)



Papír otočte pokreslenou stranou dolů a vyplňte tenkou vrstvou těsta. Výsledný tvar by mělo o cca centimetr přesahovat.



Placku pečte dozlatova cca 10 minut na 160 stupňů. Neřiďte se však přímo deseti minutami, musíte si placku hlídat ať ji nemáte tmavě hnědou :D






Tento postup opakujte tak dlouho, dokud vám nedojde těsto. Mě to vždy vyjde na 6 placek velikosti A4.
Po upečení nechte placku trošičku vychladnout, položte na ni formu (nebo papír) a ořízněte. Odřezky si schovejte, budete je potřebovat :)

Až upečete všechny placky, položte si je na bok a vyšlehejte si máslo se salkem. Nejprve pořádně rozšlehejte změklé máslo a postupně do něj zašlehávejte celé salko. Mám v plánu to zkusit i se salkem karamelovým :)

Pak postupně skládejte placky na sebe a promazávejte je krémem. Nechte si trošku krému nahory a na boky (pokud dělám medovník jen "na doma", boky už nemažu, nepotřebuji aby medovník vypadal tak moc reprezentativně :D)





Když máte medovník poskládaný a nahoře a na bocích pomazaný, dejte si zbytky z placek do mixéru, rozmixujte a medovník drobečky posypte. Nechte cca 1 - 2 dny odpočívat.

Pečete domácí medovník? Jaký je ten váš NEJ recept? :)

7 komentářů:

  1. Medovník vypdaá moc hezky!:) Doufám, že se mi už brzo bude chtít a taky ho zkusím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ho vyzkoušej, je moc dobrý :) sice kalorická bomba, což nevím jestli je přesně pro tebe, ale za vyzkoušení stojí :D

      Vymazat
  2. Mňam! My medovník milujeme, ale domácí dělání by mě nebavilo (i když ráda peču), právě z toho důvodu, že těsto člověk musí péct na několika pekáčích, aby měl těch 5-6 pater :D Takže obdivuji každého, kdo se s tím popere a lítá u trouby :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že mě už to taky moc nebaví :D Nejvíce mě pobavilo když recept chtěla sestřenice která vůbec nepeče a když jsem jí ho poslala, volala mi celá vyděšená jak je možné, že se placky pečou každá zvlášť, myslela si, že se vše peče dohromady :D Tohle asi fakt není pro každého, ale jednou za čas se to dá přežít :)

      Vymazat
  3. Výborný recept - zkoušela jsem -dělala jsem pro manžela - jen se po něm zaprášilo :) byl prý výborný. A dělala jsem ho pomocí dvou plechů - vždy po jednom do trouby a ono to uteče a taková práce to zase nebyla. Hlavní byl výsledek.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše sladké komentáře :)