sobota 12. července 2014

Dort pro miminko

Když mě má bývala spolužačka požádala, abych jí upekla dort pro její miminko, skákala jsem málem radostí do stropu. Vždycky jsem si totiž přála takový dort dělat. Nebylo co řešit, domluvily jsme si podrobnosti a zdobení bylo zanecháno úplně na mě. Sedla jsem tedy k počítači a hledala inspiraci. Netřeba říkat, že dort nakonec vypadal úplně jinak :D



Dnes mám pro vás recept na tento dort.

Piškot s tukem podle Pavlíny Berzsiové (recept jsem našla zde)


Recept je na formu 26 cm.

6 vajec
180 g krupicového cukru
1 balíček vanilkového cukru
1 lžička nastrouhané citronové kůry
200 g hladké mouky
50 g másla
 
Troubu si předehřejeme na 170 stupňů. Pokud používáme dortovou formu, vymažeme ji máslem a vysypeme moukou. Já používám nastavitelný dortový ráfek, ten se vymazávat a vysypávat nemusí.

V míse si začneme šlehat bílky, jakmile zbělají a objeví se pěna, přidáme krupicový cukr. Žloutky si metličkou rozšleháme s vanilkovým cukrem a citronovou kůrou (nemusí být). Zašleháme je do bílků a pak metličkou vmícháme přesátou mouku a máslo.

Těsto dáme do formy a pečeme cca 45 minut. Mě stačilo 25, tak já nevím co bylo špatně :D


Piškot je nádherně vláčný, nedělá boule a chutná báječně.

Po upečení necháme piškot vychladnout. Já jsem chtěla dort vyšší, takže jsem si upekla ještě jeden.



Vanilkový pudinkový krém s bílou čokoládou
(recept je z fora dortomanie)


1 máslo  
1 vanilkový pudink 
100 g moučkového cukru 
1 vanilkový cukr 
250 - 300 ml mléka 
cca 100 g bílé čokolády (může být i více, krém bude výrazněji čokoládový)
Svaříme si pudinky v mléce, odstavíme a do horkého pudinku zamícháme čokoládu. Rozpustí se za chvilku, pak přikryjeme mikrotenem a necháme vychladnout. Změklé máslo vyšleháme s moučkovým i vanilkovým cukrem.
Přidáme pudink s čokoládou a znovu vyšleháme. 


Tento krém je skvělý pod potahovací hmoty.

Dort prořízneme, já jsem použila naprosto skvělou věc a to dortovou pilku. Korpusy prořízne rovně a bez zbytečného bordelu nepořádku kolem.



Dort promažeme a nezapomeneme jej obmazat zlehka kolem i zvrchu. To proto, aby nám hmota dobře držela. Necháme dobře vychladit.

Poté dort potáhneme a ozdobíme. Tady už jsem nestíhala fotit, takže vám mohu poskytnout jen fotku hotového dortíku kterou vidíte nahoře :)

Miminko na třpytivých lístkách růží

Co říkáte na můj miminkovský dort? :)


2 komentáře:

  1. Skvělé! Skoda ze chybi foto popis s potahovou hmotou. Te casti se totiz bojim nejvic, a proto radeji zkouset nebudu :/ a kde jsi sehnala prosim potahovou hmotu a miminko?? Tesim se na dalsi clanky diky Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)

      Potahování se vůbec nemusíš bát, krásně je to ukázané na videu zde: https://www.youtube.com/watch?v=Up6_zovReb4
      Prostě jen hmotu natahuješ a přitlačuješ. Neboj se to vyzkoušet, určitě se povede :)

      Potahovou hmotu jsem koupila v cukrářském obchodě, tohle je konkrétně Pasta dama Stella, ale často se doporučuje i Smartflex Velvet. Formička na miminko je z ebay :)

      Vymazat

Děkuji za všechny vaše sladké komentáře :)