úterý 3. března 2015

Brownies se skrytým jablkem a burákovým máslem

Miluji brownies. Stačí jich jen malý kousek a máte skoro chuťový orgasmus :) Proto když mě jednou zase "honila mlsná" (divný výraz, že?), rozhodla jsem se upéct právě brownies. A využít burákové máslo, které mi samotné moc nechutná. A jeden z mých nejčastějších ochutnávačů mě ukecal, ať tam dám i něco zdravého. A tak vznikla tato dobrota :)


Suroviny:
- 150g kvalitní čokolády
- 120g másla
- 2 lžíce holandského kakaa
- 200g cukru krupice
- lžička vanilkového extraktu
- 3 velká vejce
- 100g hladké mouky
- špetku soli
- 1 větší nebo 2 malá jablka
- 2 vrchovaté lžíce burákového másla

Postup:
Předehřejeme troubu na 180°C. Malý čtvercový pekáček nebo formu si vyložíme pečicím papírem (já neměla čtvercovou formu, takže jsem použila klasický obdélníkový plech a pomocí alobalu si udělala na jedné straně pečicího papíru přepážku a tu jsem zajistila dvěma malými mističkami vhodnými do trouby - také známými pod názvem kokotky).

Ve vodní lázni rozehřejeme čokoládu spolu s máslem. Až se rozpustí, odstraníme z vodní lázně a přimícháme kakao, cukr a vanilkový extrakt. Poté po jednom přimícháme vejce a po každém z nich pořádně promícháme. Vmícháme mouku, sůl a úplně nakonec jablko/jablka nastrouhaná na hrubo. Hutnou hmotu "vlijeme" do připravené formy a  uhladíme. V mikrovlné troubě si rozehřejeme burákové máslo a polijeme jím brownies. Dáme do trouby a pečeme cca 20 - 30 minut. Je dobré brownies hlídat, správně by měly být na povrchu pevné a uprostřed vláčné, takřka nedopečené. Po upečení necháme vychladnout a krájíme na menší kousky.



Musím říct že tato kombinace mě opravdu překvapila, jablka nešly v brownies ani poznat a burákové máslo spolu s brownies....to bylo něco úžasného :)

Máte rádi brownies? :) A zkoušeli už jste je s něčím kombinovat? :)

Za základní recept děkuji skvělému blogu chez Lucie a omlouvám se za kvalitu fotek, holt blbý foťák je blbý foťák :(

2 komentáře:

Děkuji za všechny vaše sladké komentáře :)