neděle 31. ledna 2016

Čokoládové řezy s pařížskou šlehačkou

Ahoj ahoj :) Dlouho tu nebyla žádná aktivita, ale nyní to jdu napravit.



Tyto řezy už jsem pekla několikrát a vždy byly naprosto vynikající. Jejich příprava není tak náročná jak se zdá a vypadají, jako byste je koupili v cukrárně :)

Suroviny  (plech cca 25x25 cm):
- 5 vajec
- 4 PL polohrubé mouky
- 1 PL prosátého kakaa
- 5 PL cukru krupice

- 2 pařížské šlehačky
- želatinový ztužovač Dr. Oetker

Postup:
Žloutky jemně prošleháme s 1 PL cukru krupice. V jiné míse si vyšleháme bílky se zbytkem cukru do tuhého sněhu, přidáme žloutky a prošleháme. Poté po částech přidáváme prosátou mouku s kakaem a pečlivě promícháváme stěrkou, abychom neměli v těstě hrudky mouky. Těsto nalijeme do formy vyložené pečicím papírem a pečeme 15-20 minut na 180 stupňů. Necháme vychladnout a potřeme marmeládou (já nejraději používám třešňovou, nebo kyselejší rybízovou).

Pařížskou šlehačku vyšleháme, želatinový ztužovač připravíme a podle návodu spojíme se šlehačkou. Navrstvíme na korpus, uhladíme a dáme ztuhnout nejlépe do druhého dne.




Po vychladnutí vyndáme pomocí pečicího papíru z formy a rozkrájíme na kousky. Posypeme kakaem a dozdobíme šlehačkou a čokoládovým zdobením (já nejraději používám ozdoby z čokolády a transférových folií, nebo čokoládové šupinky).







Dobrou chuť! :)

4 komentáře:

  1. Klárko, fajn recept:) až se mi sbíhají sliny na takový dezertík:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) musím říct, že je opravdu moooooc dobrý :)

      Vymazat
  2. Nedala jsem šlehačku, ale jinak výborné :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny vaše sladké komentáře :)